«Ақмола облысы білім басқармасының Аршалы ауданы бойынша білім  бәлімі Бабатай ауылының негізгі  орта мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение «Основная средняя школа станции Бабатай отдела образования по Аршалынскому району управления образования Акмолинской области»

СоцСети

    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Ағылшын тілінен ашық сабақ

22.06.2017

Бабатайская ОШ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Кто хочет быть

миллионером?".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Провела: Саканова У.К

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2016-2017 учебный год

Внеклассное мероприятие по

английскому языку. Викторина "Кто хочет быть миллионером?". 6-7

классы

Цели викторины:

Повторить пройденный учебный материал.

Подвести итог по изучению темы: "Страна" на

данном этапе обучения английскому языку.

Повысить интерес учащихся к изучению английского

языка.

Оборудование:

24 карточек с вопросами стоимостью: 100 $, 200 $, 300

$, 400 $ 500 $ 600 $  (Можно вопросы на

экране показать)

                                                       

Ход игры

1. Начало викторины. Организационный момент.

Hello

dear children and guests!

Today

it’s a very special day. It’s day of the week of  languages in our school, as you know. There

will be plenty of interesting competitions, 

but only here you can show how much money 6  bright pupils are able to earn using their

knowledge of the English language and the facts about London.

It’s

said that money makes the world go round. But wealth is not the only treasure

in our life. It’s more important to have creativity and highly developed

intellect. So let’s prove that intelligence makes the world go round.

In

45 minutes we’ll see who is the smartest, the quickest and the cleverest.

But

first let me introduce the adjudicators (jury):

Zamira

Tugelbaevna

Antonida

Maksimovna

Meet

our players:

1.

Satpaev Zhasulan

2.

Sapargalieva Dilnaz

3.  KhibatdollaAltуnai

4. Karpikov Sayat

5. TekaevAlan

6. MukashevManat

   Игра дает

шанс поиграть каждому из 6 участников по очереди. Учитель задает вопросы в

порядке увеличения трудности вопроса и его стоимости. У участников есть 1

подсказка - помощь друга.

В случае ошибки ему выдается стоимость предыдущего

вопроса (в долларах), а затем принимается следующий игрок. Правильные ответы

приветствуются аплодисментами. В конце игры объявляются победители;

Вопросы к викторине:

1.

(100$) What is the official language in Great Britain?     

а) English; b)

French  c) Russian; d) Chinese.

 What is the official language in Kazakhstan?

 a) Russian b) English   c) Kazakh d) French;

 What is the language of international

communication?

 a) English b) Kazakh c) Russian d) French

 What is the official name of your country?

 a) Kazakhstan 

b) The Republic of Kazakhstan  c)

The Kazakh

200 $Autonomous RepublicD) States of Kazakhstan

The

capital of Great Britain:

     a) Paris; b) Moscow;

     c) London; d) Cardiff.

The capital of China

A) Moscow b) Cardiff

c) Beijing d) Bishkek

What

is the capital of Russia?

Paris;

b) Moscow;

London;

d) Cardiff.

 

The

capital of Kyrgyzstan

A) Moscow b) Tashkent;

c) Beijing d) Bishkek

The

Capital of Uzbekistan

A)

Ashgabat b) Tashkent;

c) Beijing d) Bishkek

Recite the poem

Imagine

there's no heaven

It's

easy if you try

No

hell below us

Above

us only sky

Cabbage and carrots,

 Beetroot

and beans,

 Spinach

and sprouts,

 Marrows

and greens.

chil

ents

par

ter

ni

ther

sis

ew

un

mother

bro

dren

neph

cle

grand

ece

 

 

Use

the right form of the verb to be

( am/is/are)

1.

I  …  

a pupil. 

2. You   …    from England. 

3. My dad    …    tall and strong. 

4. My mum   …   very kind. 

5. This dog    …   fat. 

6. We   …    friends. 

7. Pete and Bob    …     students.

Name

the colours

What

animals are these?

What

are their colours?

II. Итогивикторины.

Викторина

заканчивается подведением итогов и награждением команд.

 

 

Просмотров: 546


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст